ARTICOL: CUM PUTETI SCHITA O STRATEGIE DE MENTAL HEALTH PENTRU 2021

 

Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile  cu colegii de birou, glumele si zambetele neacunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu . Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.

Oare ce ne ramane de infruntat in 2021?  Banii sunt buni, dar nu rezolva orice problema, iar asta a fost o lectie pe care 2020 ne-a servit-o ca pe un dus rece. Din perspectiva noastra de specialisti in sanatate mintala, sunt lucruri care s-au schimbat major in mentalitatea oamenilor. Folosind ce am invatat in multi ani de practica si coreland cu date din psihologia aplicata, am schitat un plan simplu pe 3 paliere, cu care puteti contura o Strategie de Mental Health.

  1. Aveti nevoie de Leaderi cu Inteligenta Emotionala crescuta.

Se stie ca de cele mai multe ori cand isi dau demisia, angajatii isi parasesc managerii, nu compania. Sa fii un manager puternic, un abil rezolvator de probleme sau un expert in domeniul in care lucrezi este un lucru valoros, dar asta nu te face un leader. Stim cu totii din propria experienta, cat de greu este sa ai un sef puternic si competent, dar pe care nu-l simti de partea ta. Devine nociv un manager care este atat de preocupat sa castige intotdeauna sau sa-si mentina pozitia, incat te poate “arunca din barca” la orice greseala sau semne de vulnerabilitate.

Recomandare: Cand vorbim de un leader cu inteligenta emotionala, ne referim la rezilienta emotionala, calm, adaptabilitate si empatie. Pentru asta puteti apela la coaching emotional sau traininguri specializate pentru dezvoltarea soft skills-urilor.  Este momentul sa fim aproape de oamenii cu care lucram, pentru ca ce reusim sa facem pentru ei in perioadele grele, ne defineste ca leaderi.

 

  1. Creati o cultura organizationala prietenoasa.

Chiar si corporatiile cu campanii impresionante de CSR, au uneori o cultura organizationala toxica pentru angajatii lor. Cateodata se incurajeaza o competitie interna care erodeaza relatiile dintre oameni, sau exista perioade lungi in care angajatii muncesc intr-o atmosfera tensionata, suprasolicitanta emotional si mental.

In ultima vreme, lista de prioritati a angajatilor in alegerea unui job s-a schimbat. Tot mai multi considera ca este important sa lucrezi intr-o companie care-ti da un sentiment de siguranta, unde te simti ca printre prieteni. Motivatia angajatilor devine tot mai vizibil legata de cultura organizationala pe care reusim sa o cream. Sa investim in oameni nu inseamna doar sa-i platim bine, ci sa-i tratam ca pe niste oameni de care ne pasa.

Recomandare: Folositi in sedinte sau in comunicarea scrisa un ton cald, prietenos care sa incurajeze oamenii sa-si arate temerile sau vulnerabilitatile fara frica de consecinte.  Exista trainiguri si consultanta de specialitate care va ajuta sa deprindeti arta de a comunica deschis si empatic in cadrul organizatiei. In companiile in care oamenii se simt importanti, ei se mobilizeaza sa-si sustina colegii si sa contribuie cu tot ce au mai bun exact ca intr-o familie, intr-un mod pe care banii nu-l pot cumpara.

 

  1. Oferiti suport angajatilor care trec printr-un impas emotional.

Anul trecut, poate mai mult ca oricand, sanatatea psihica a omenilor din toata lumea a fost pusa la incercare. Ca o consecinta, tot mai multe companii au inceput sa recunoasca importanta echilibrului emotional si a sanatatii mentale a angajatilor lor.

In cabinetele noastre de psihoterapie si psihiatrie au venit tot mai multi oameni care nu avusesera pana anul trecut probleme cu anxietatea, insomnia, sau depresia. Atunci cand un om are probleme, cel mai inspaimantator gand este ca nu are pe nimeni care sa-l sustina, sa aiba grija de el. Devine tot mai important pentru angajati sa aiba inclusa in lista beneficiilor si servicii la care sa apeleze in cazul unui impas emotional.

Recomandare: Puteti apela la programe de tip EAP (Employee Assistance Program) prin care sa  decontati pentru cei care trec printr-o perioada grea, un anumit numar de sedinte de psihoterapie, suport psihologic  si consultatii psihiatrice. Primind ajutor specializat, vor reusi sa-si recapete calmul si claritatea in gandire.

 

Si ca la fiecare inceput de an, in 2021 vom avea ocazia sa demonstram ca am invatat ceva din anul care a trecut. Una dintre cele mai importante lectii primite, a fost ca un business trebuie sa aiba grija de oamenii sai.

 

DOREȘTI O OFERTA?

ALTE ARTICOLE

SERVICIU, CARIERA SAU VOCATIE?

SERVICIU, CARIERA SAU VOCATIE?

Cand Freud a fost intrebat “La ce se pricep oamenii cel mai bine?” a raspuns: “La iubire si la munca”. Cu toate astea, arareori asociem spontan iubirea cu munca. Adeseori munca este considerata o obligatie neplacuta, ne plac vacantele …

MUNCA SI ECUATIA FERICIRII

MUNCA SI ECUATIA FERICIRII

Peste tot in lume oamenii incearca sa obtina cat mai multa bucurie, sa-si traiasca viata cu placere si sens. Dar oare cati dintre ei reusesc sa inteleaga care este calea care-i va duce acolo si cati isi irosesc eforturile si timpul cautand fericirea intr-o directie gresita?

REZILIENTA EMOTIONALA

REZILIENTA EMOTIONALA

Momentele dificile din viata nu pot fi evitate nici in plan profesional, nici in cel personal. Rezilienta emotionala este abilitatea cheie care ne ajuta sa facem fata greutatilor si ne este aliat atunci cand trebuie sa ne adaptam perioadelor de mari schimbari.

Call Now Button